PILOT: IEDER TEAM EEN TRAINER

PILOT: IEDER TEAM EEN TRAINER

INVESTEREN IN DE TOEKOMST 

KLIK OP BOVENSTAANDE BROCHURE OM TE OPENEN

Hockey, de sport waar wij en meer dan 250.000 actieve spelers helemaal gek van zijn. Naast het maken van plezier, het gezond bewegen en het ontstaan van nieuwe vriendschappen leert hockey ons veel over samenwerken, discipline en ambities waarmaken. Ondanks dat hockey nog steeds een van de weinige teamsporten is die een groeiend ledenaantal kent (ongeveer 1% per jaar) ondervinden veel hockeyverenigingen op dit moment last van dezelfde problematieken binnen een veranderd sportklimaat.

Een van de belangrijkste issues waar verenigingen mee te kampen hebben is het feit dat leden meer kwaliteit en flexibiliteit eisen van de vereniging. Investeren in begeleiding, coaching en trainers is dus nodig om te kunnen voldoen aan ieders verwachting.

Hoogste tijd om hier met HockeyWerkt iets aan te doen!

Verenigingen moeten hierbij onder aan de keten beginnen om echt een kwaliteitsimpuls te geven aan de sport. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 72% van de leden boven de 20 jaar begonnen is met hockey in de leeftijd tussen de 5 en 8 jaar. Kortom een doelgroep die de vitaliteit en kwaliteit voor de toekomst van de vereniging gaat bepalen.

Dit terwijl de jongste jeugd de doelgroep is waar juist door verenigingen te weinig aandacht aan wordt besteed. De jongste jeugd wordt vaak nog getraind door vrijwilligers of onbekwame krachten die beschikken over te weinig hockeytechnische of didactische knowhow. Hierdoor worden de belangrijkste basisvaardigheden vaak niet goed aangeleerd in een leeftijdscategorie waarin dit essentieel is. Om te zorgen dat alle jongste jeugdteams de kans wordt geboden om deze basisvaardigheden goed aan te leren, heeft HockeyWerkt een vooruitstrevende pilot ontwikkeld: ieder team een trainer.

Met deze pilot faciliteren wij professionele trainers die uw teams en clubtrainers meer kwaliteit bieden zonder dat hiervoor kosten in rekening worden gebracht bij leden.

HockeyWerkt zorgt voor een kwaliteitsimpuls voor de jongste jeugd.

Ons doel is om bedrijven / sponsoren te binden die deze trainers persoonlijk gaan financieren. In ruil voor deze financiering zal HockeyWerkt zorgen voor creatieve exposure en aandacht om de investering rendabel te maken voor deze bedrijven.

 

UNIEKE PILOT 

HockeyWerkt biedt u als vereniging een unieke kans om mee te doen aan de pilot. Deze pilot is voor u als vereniging, voor uw sponsoren en voor ons een goede mogelijkheden om de haalbaarheid van dit nieuwe concept te testen. Zo kan bij gebleken succes het concept breder over de vereniging worden uitgerold en zouden eventueel ook andere teams voorzien kunnen worden van een professionele trainers.

Wij ontzorgen de vereniging in de zoektocht naar kwaliteit.

 

 

ONZE AANPAK

HockeyWerkt gaat graag met u gesprek om te ontdekken waar problemen en kansen liggen. Zo starten wij het traject met een inventarisering welke team(s) in aanmerking komen om mee te doen aan deze pilot. Vervolgens gaan wij het aantal trainers dat hiervoor gefacilliteerd moet worden inventariseren en vertalen wij dit in een kostenplaatje.

Wanneer de vraag in beeld is gaan wij op zoek naar financiers.

De volgende stap is dat wij voor u op zoek gaan naar financierders. Wij gaan daarbij kijken naar uw huidige sponsoren en potentiële sponsoren. Maar ook zetten wij ons eigen brede regionale en nationale netwerk in. Belangrijk is dat deze bedrijven geloven in breedtesportmarketing en zien dat het werkt! Zeker wanneer hierbij de jongste jeugd een kwaliteitsimpuls krijgt. Inmiddels hebben de eerste bedrijven zich hiervoor dan ook al bij ons gemeld. Bij interesse van een bedrijf of sponsor gaan wij samen met deze partij in gesprek om de verwachtingen, behoefte en financiering omtrent exposure in kaart te brengen.

Wanneer hierin alles helder is, wordt een op maat gemaakt marketingcommunicatie-concept ontwikkelt dat in het teken staat van de verbinding tussen het bedrijf en de hockeyvereniging. Creativiteit speelt hierin een belangrijke rol om de juiste aandacht te generen. De middelen die in dit concept gebruikt kunnen worden zijn eindeloos en afhankelijk van de wensen en budget van het bedrijf. Daarbij kun je denken aan film, social media, website, drukwerk en activaties op de vereniging. De uitwerking en verspreiding ligt hierbij volledig in handen van HockeyWerkt. Door de grote aandacht voor de bedrijven en investering in de jongste jeugd creëren wij een win-win concept voor vereniging en sponsor.

HockeyWerkt creëert een win-win concept voor vereniging en sponsor.

 

 

WAT LEVERT BREEDTESPORTMARKETING OP 

Door het grote bereik wat HockeyWerkt inmiddels heeft op zowel de verenigingen als via de eigen online kanalen en een breed aangesloten netwerk van professionals op het gebied van conceptontwikkeling, webdesigers, video-editing, storytellers en online marketing geloven wij dat wij waarde geven aan een investering in de hockeyvereniging.

Waar sponsoring op regionaal niveau vaak stopt bij een tas met shirtjes, een bord langs het veld of een logo op een flyer gaan wij verder. De zichtbaarheid, aandacht en goodwill levert de bedrijven daadwerkelijk een beter imago op, meer klanten en een nieuw netwerk. Ons motto is dan ook:

 

‘HockeyWerkt, maakt uw sponsoring waardevol’!

 

Wenst u meer informatie of heeft u interesse? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.

Contact

Jouw naam (verplicht)

Jouw e-mail (verplicht)

Onderwerp

Jouw bericht

Ik ben geen robot